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  1. コミュニティ政策学部紀要
  2. 第1号

広告作品と知的財産権(その1)

https://gakusen.repo.nii.ac.jp/records/70
https://gakusen.repo.nii.ac.jp/records/70
a423f003-456b-4e40-8497-f3811160490c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004860186.pdf KJ00004860186 (2.0 MB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 1999-03-01
タイトル
タイトル 広告作品と知的財産権(その1)
タイトル
タイトル Intellectual Property on Advertising Works (1)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 広告作品
キーワード
主題Scheme Other
主題 知的財産権
キーワード
主題Scheme Other
主題 商標権
キーワード
主題Scheme Other
主題 著作権
キーワード
主題Scheme Other
主題 肖像権
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 advertising works
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 intellectual property
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 right of trade-mark
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 copyright
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 right of portrait
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 梁瀬, 和男

× 梁瀬, 和男

WEKO 1659
CiNii ID 9000006649372

梁瀬, 和男

ja-Kana ヤナセ, カズオ

Search repository
著者名(英) YANASE, Kazuo

× YANASE, Kazuo

WEKO 241

en YANASE, Kazuo

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In the deep depression of Japanese Economy, "advertising directly effective for selling" is now desired eagerly in many companies. Moreover, the drastic retrenchment in advertising budget strictly asks its efficiency and effective advertisng. As a result, the efficient accomplishment of advertising purpose may force intellectual property which comes into advertising works belong to advertisers. It is ideal for advertisers, ad agencies and prouction companies to make an agreement in document which clarifies each right and duty. However, regretfully, making an agreement in document is not a general custom in advertising business in Japan. And therefore, I want to consider problems of intellecutual property on advertising works legally, before making an agreement in document. Intellecutual property includes such as right of trade-mark, copyright, merchandising-right and right of portrait and so on. In the first thesis of this series, I would like to introduce the topical cases violating these kinds of rights and explain them from legal point of view.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11334830
書誌情報 愛知学泉大学コミュニティ政策学部紀要
en : Bulletin of School of Community Policy, Aichi Gakusen University

巻 1, p. 39-65, 発行日 1999-03
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Ver.1 2023-06-19 11:12:45.502999
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