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アイテム
広告作品と知的財産権(その1)
https://gakusen.repo.nii.ac.jp/records/70
https://gakusen.repo.nii.ac.jp/records/70a423f003-456b-4e40-8497-f3811160490c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 1999-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 広告作品と知的財産権(その1) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Intellectual Property on Advertising Works (1) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広告作品 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 知的財産権 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 商標権 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 著作権 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 肖像権 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | advertising works | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intellectual property | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | right of trade-mark | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | copyright | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | right of portrait | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
梁瀬, 和男
× 梁瀬, 和男 |
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著者名(英) |
YANASE, Kazuo
× YANASE, Kazuo |
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抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In the deep depression of Japanese Economy, "advertising directly effective for selling" is now desired eagerly in many companies. Moreover, the drastic retrenchment in advertising budget strictly asks its efficiency and effective advertisng. As a result, the efficient accomplishment of advertising purpose may force intellectual property which comes into advertising works belong to advertisers. It is ideal for advertisers, ad agencies and prouction companies to make an agreement in document which clarifies each right and duty. However, regretfully, making an agreement in document is not a general custom in advertising business in Japan. And therefore, I want to consider problems of intellecutual property on advertising works legally, before making an agreement in document. Intellecutual property includes such as right of trade-mark, copyright, merchandising-right and right of portrait and so on. In the first thesis of this series, I would like to introduce the topical cases violating these kinds of rights and explain them from legal point of view. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11334830 | |||||
書誌情報 |
愛知学泉大学コミュニティ政策学部紀要 en : Bulletin of School of Community Policy, Aichi Gakusen University 巻 1, p. 39-65, 発行日 1999-03 |