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広告作品と知的財産権(その3) : 広告作品に関する「著作権法の一部改正」の提言
https://gakusen.repo.nii.ac.jp/records/118
https://gakusen.repo.nii.ac.jp/records/118c6c40422-a50c-4860-9243-55c0177111c1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2002-12-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 広告作品と知的財産権(その3) : 広告作品に関する「著作権法の一部改正」の提言 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Intellectual Propexty on Advertising Works (No.3) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 知的財産立国 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 著作権産業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | テレビCMの著作者,著作権者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 著作権等管理事業法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 広告請負著作物 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | making Japan rich by intellectual property | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | copyright industries | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | author and copyright-holder of TVCM | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Law on management business of copyright and neighboring rights | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | advertising copyright-works by contract | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Article | |||||
著者名(日) |
梁瀬, 和男
× 梁瀬, 和男 |
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著者名(英) |
YANASE, Kazuo
× YANASE, Kazuo |
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抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Copyright Act of Japan is originally a cultural law. But since computer-program became an object of Copyright Act in the Showa 60th year, Copyright Act showed a tendency to an economical and industrial law. And it is now said that many advertising works are objects of Copyright Act. However, advertising graphic works are judged to be practical art, not to be pure art for appreciation of beauty and therefore are objects of Design Act. Moreover although TVCM is said to be copyright work of a movie, it is provided for a theatre-movie and therefore TVCM isn't always fit for copyright work of a movie. In the conclusion, it's rather difficult that advertising works are objects of Copyright Act. Then I want to propose "a partial revision of Copyright Act" for advertising works. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11334830 | |||||
書誌情報 |
愛知学泉大学コミュニティ政策学部紀要 en : Bulletin of School of Community Policy, Aichi Gakusen University 巻 5, p. 113-129, 発行日 2002-12 |