ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. コミュニティ政策学部紀要
  2. 第5号

広告作品と知的財産権(その3) : 広告作品に関する「著作権法の一部改正」の提言

https://gakusen.repo.nii.ac.jp/records/118
https://gakusen.repo.nii.ac.jp/records/118
c6c40422-a50c-4860-9243-55c0177111c1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004860253.pdf KJ00004860253 (1.3 MB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2002-12-01
タイトル
タイトル 広告作品と知的財産権(その3) : 広告作品に関する「著作権法の一部改正」の提言
タイトル
タイトル Intellectual Propexty on Advertising Works (No.3)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 知的財産立国
キーワード
主題Scheme Other
主題 著作権産業
キーワード
主題Scheme Other
主題 テレビCMの著作者,著作権者
キーワード
主題Scheme Other
主題 著作権等管理事業法
キーワード
主題Scheme Other
主題 広告請負著作物
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 making Japan rich by intellectual property
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 copyright industries
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 author and copyright-holder of TVCM
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Law on management business of copyright and neighboring rights
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 advertising copyright-works by contract
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 梁瀬, 和男

× 梁瀬, 和男

WEKO 1659
CiNii ID 9000006649372

梁瀬, 和男

ja-Kana ヤナセ, カズオ

Search repository
著者名(英) YANASE, Kazuo

× YANASE, Kazuo

WEKO 383

en YANASE, Kazuo

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Copyright Act of Japan is originally a cultural law. But since computer-program became an object of Copyright Act in the Showa 60th year, Copyright Act showed a tendency to an economical and industrial law. And it is now said that many advertising works are objects of Copyright Act. However, advertising graphic works are judged to be practical art, not to be pure art for appreciation of beauty and therefore are objects of Design Act. Moreover although TVCM is said to be copyright work of a movie, it is provided for a theatre-movie and therefore TVCM isn't always fit for copyright work of a movie. In the conclusion, it's rather difficult that advertising works are objects of Copyright Act. Then I want to propose "a partial revision of Copyright Act" for advertising works.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11334830
書誌情報 愛知学泉大学コミュニティ政策学部紀要
en : Bulletin of School of Community Policy, Aichi Gakusen University

巻 5, p. 113-129, 発行日 2002-12
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:09:49.188279
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3